2.5D and 3.0D Turbo

If you drive a 4x2 Hilux, do NOT think you are not welcome. Post your questions here
Post Reply
Louis-V
Newbie
Posts: 2
Joined: Wed Sep 11, 2013 1:50 pm
Town: Pretoria
Vehicle: 2.5 D4D
Real Name: Louis

2.5D and 3.0D Turbo

Post by Louis-V »

Hi there Guys, I have a 2.5 d4d Single cab and was wondering if I could fit a 3.0 d4d turbo to my car, would there be any difference to performance? fuel consumption? and would it be a straight swop if I tried it?

Thank you
User avatar
JEEPIE
Monster Truck
Monster Truck
Posts: 2052
Joined: Sun Sep 30, 2012 7:36 pm
Town: Roodepoort
Vehicle: Official hilux 4x4 club recovery vehicle
Real Name: Shaun
Club VHF Licence: X 43

Re: 2.5D and 3.0D Turbo

Post by JEEPIE »

hi louis
why would you want to do that ?
OFFICIAL HILUX 4x4 RECOVERY VEHICLE

if you want to change this to recovered , first recover me - and have a relevant picture / foto to prove it !
ADVANCED 4x4 DRIVER COURSES DONE : US 254135 / US 254154
(STILL AWAITING SO-CALLED TETA CERTIFICATION VIA THE SERVICE PROVIDER AFRICAN OFF-ROAD ACADEMY - WHAT A JOKE)
User avatar
ChrisF
Top Web Wheeler
Top Web Wheeler
Posts: 8188
Joined: Thu Sep 17, 2009 2:56 pm
Town: inniedorp
Vehicle: Toy
Real Name: Chris

Re: 2.5D and 3.0D Turbo

Post by ChrisF »

Louis Dynotech in Brackenfell is busy with this very experiment ....



looking at how carefully they approach it .... duidelik meer hieraan as wat ons gewone manne verstaan ...




vir die 2,5 - sit n intercooler in, haal daai groot silencer box uit en sit n freeflow box in (NIKS verander aan die res van die pype nie), en dan n Unichip en dyno tune .... SMILES, smiles en nog smiles .....


MAAR, sit n EGT ook op !!!
User avatar
Hoppy
Monster Truck
Monster Truck
Posts: 5784
Joined: Mon Jan 07, 2008 10:15 pm
Town: Cape Town
Vehicle: Hilux SFA & IFS
Real Name: Allan 0721291160

Re: 2.5D and 3.0D Turbo

Post by Hoppy »

You can do it, but the ECU, wiring loom7 diff ratio is differenT

Have yours intercooled, chipped & free flowed for the same results
Image
aev@iburst.co.za
The trouble with trouble is...it always starts as fun.
The most precious jewels you will ever wear around your neck is the arms of your children...
" I WOULD RATHER SIT ON THE TAILGATE OF MY HILUX WITH A BEER AND A CHOP, WATCHING A FIRE, THAN DINE IN THE BEST RESTAURANT IN TOWN "
Louis-V
Newbie
Posts: 2
Joined: Wed Sep 11, 2013 1:50 pm
Town: Pretoria
Vehicle: 2.5 D4D
Real Name: Louis

Re: 2.5D and 3.0D Turbo

Post by Louis-V »

Hi Guys, Thanks for all the feedback and info. @ ChrisF baie dankie ek sal by die freeflow begin en dan na n chip later kyk die 3.0 d4d verskil ook seker as die 2.5 so as ek n tweedehandse 3.0 kry sal ek hom seker moet laat remap of is dit nie die moeite werd nie?. Ek soek bietjie meer krag maar wil nie n plaas se prys betaal nie ek ry 5000 na 6500km per maand en meeste grondpad so ekt gedink as die turbo gaan groet om n upgrade te doen maar sal by die freeflow begin weereens baie dankie.
User avatar
ChrisF
Top Web Wheeler
Top Web Wheeler
Posts: 8188
Joined: Thu Sep 17, 2009 2:56 pm
Town: inniedorp
Vehicle: Toy
Real Name: Chris

Re: 2.5D and 3.0D Turbo

Post by ChrisF »

Louis-V wrote:Hi Guys, Thanks for all the feedback and info. @ ChrisF baie dankie ek sal by die freeflow begin en dan na n chip later kyk die 3.0 d4d verskil ook seker as die 2.5 so as ek n tweedehandse 3.0 kry sal ek hom seker moet laat remap of is dit nie die moeite werd nie?. Ek soek bietjie meer krag maar wil nie n plaas se prys betaal nie ek ry 5000 na 6500km per maand en meeste grondpad so ekt gedink as die turbo gaan groet om n upgrade te doen maar sal by die freeflow begin weereens baie dankie.
Dis einste ons HOPPY wat my bakkie se freeflow gedoen het ! :cooldude:

En HOPPY is die man wat vir my gesê het wie die intercooler, en wie die chip kan doen.



Moet sê, DIT was nou wragtag GOEIE raad. :)
Post Reply

Return to “4x2 Hilux's Welcome”