2008 Toyota Hilux D4D 4x4, +/- 160 000km - Diff Lock Problem

Having problems with your vehicle? Or need advice on repairing or servicing your Hilux? This is the place to ask for help
Uysster
High Range 4WD
High Range 4WD
Town: Windhoek
Vehicle: 2008 Toyota Hilux 2.5 TD 4x4 D/C

Post by Uysster »

Good day.

Seems like I've run into my first problems vir my hilux since owning it now 3 months.

We did a 4x4 trail today. Diff was initially working, but after some time when I wanted to engage it again I noticed it is not kicking in, since the red light indications just keeps flashing.

Where do I start looking and trpublrshooting?
Financial implications is a definate downer so I have to try and walk the DIY route.

Please, is there someone out there that can assist me with this - It's stressing me out now, since I'm afraid something seriously is broken and I cant afford repairs right now.

Thanks in advance for any help and assistance.

Sent from my GT-N7100 using Tapatalk
Namboyz
Mud Dog
Town: East London
Vehicle: '90 SFA Hilux DC 4X4, Full OME, 110mm lift. Brospeed branch, 50mm ss freeflow exhaust. 30 x 9.5 Discoverer S/T's on Viper mags. L/R tank. (AWOL) '98 LTD 2.4 SFA, dual battery system. Dobinson suspension, LR tanks, 31" BF mud's.
Club VHF Licence: HC103

Re: 2008 Toyota Hilux D4D 4x4, +/- 160 000km - Diff Lock Pro

Post by Mud Dog »

George, relax a bit before thinking big bucks repair .... those units don't just give mechanical hassles without serious abuse, other than the actuator getting bunged up with muck.

Firstly, you say it was working and then suddenly not ...... that might imply an electrical problem. Maybe one of the wires to the actuator motor got snagged on the trail somewhere. Start at the motor itself and check that the wires are all in place .... you could also unplug the socket and clean the contacts with some contact spray. Then try it again, but remember to do it slowly on grass / gravel and not a solid surface .... you will also need to move the vehicle in an arc (steering turned - not in a straight line) so that the differential works. Also remember that it will not engage in 2h or 4H (wired like that for safety reasons). It will only engage in 4L. Come to think of it, this alone may have been your problem.

If nothing above works, unplug and remove the unit, strip and clean, re-lube and re-fit. When refitting I think you have to insert your finger into the hole and manually engage the locker fork prior to fitting ... not 100% sure about this so perhaps someone can verify.

Good luck. ;-)
When your road comes to an end ...... you need a HILUX!.

Life is like a jar of Jalapeño peppers ... what you do today, might burn your ass tomorrow.
Don't take life too seriously ..... no-one gets out alive.
It's not about waiting for storms to pass. It's about learning to dance in the rain.
And be yourself ..... everyone else is taken!
Mars67
High Range 4WD
High Range 4WD
Town: Pretoria
Vehicle: Hilux 3.0 D4D DC 4X4

Post by Mars67 »

I can confirm what Mud Dog says. Some time ago I thought that my diff lock also wasn't engaging anymore. I was in 4L but travelling in a straight line. It did not engage even after travelling several 100 meters in a straight line. (I was just checking to see if it works). Then I realised the two side shafts are turning at the same rate and started turning. The diff lock engaged immediately. It only works in 4L. When you are in a situation where you need the diff lock the instructions are to stop, engage the diff lock whilst stationary and then to release the clutch slowly.
Uysster
High Range 4WD
High Range 4WD

Post by Uysster »

Mud Dog wrote:George, relax a bit before thinking big bucks repair .... those units don't just give mechanical hassles without serious abuse, other than the actuator getting bunged up with muck.

Firstly, you say it was working and then suddenly not ...... that might imply an electrical problem. Maybe one of the wires to the actuator motor got snagged on the trail somewhere. Start at the motor itself and check that the wires are all in place .... you could also unplug the socket and clean the contacts with some contact spray. Then try it again, but remember to do it slowly on grass / gravel and not a solid surface .... you will also need to move the vehicle in an arc (steering turned - not in a straight line) so that the differential works. Also remember that it will not engage in 2h or 4H (wired like that for safety reasons). It will only engage in 4L. Come to think of it, this alone may have been your problem.

If nothing above works, unplug and remove the unit, strip and clean, re-lube and re-fit. When refitting I think you have to insert your finger into the hole and manually engage the locker fork prior to fitting ... not 100% sure about this so perhaps someone can verify.

Good luck. ;-)
Hey, "Mud Dog".

Thanks for the positive reinforcement.
My only logical theory currently is, electrical problem.

I am aware that the d/l will only engage in 4L. (No mods done to allow it otherwise.)

However, I will try it once more, by turning sharply to either side, so as to get different speeds on the two wheels, to see if the diff will then lock. (This is not always possible on a track / trail...)

If this still does not work, I'll have to start investigating further and deeper.

I'll post my findings / fixes here. Thanks.
Namboyz
Uysster
High Range 4WD
High Range 4WD

Post by Uysster »

Waar toets ek vir watse voltages by die diff lock assembly?
Het contact spray ingespuit by die 2 connectors. Steeds niks.

Ek het bevestig, die d/l sluit defnitief glad nie!!!

Namboyz
Uysster
High Range 4WD
High Range 4WD

Post by Uysster »

Good day.

I require technical assistance please.
I am fairly good technically inclined, leaning more to the electrical and electronical side. Although I can help myself kind of.

From a mechanical point of view, I need stricter guidance.

The currenct vehicle in question is the standard, 2008 Toyota Hilux D4D SRX 4x4 with under 160 000km on the clock.

Here's the current problem;
While doing a 4x4 trail yesterday, I noticed some way into the trail that the diff-lock was not engaging anymore. (Though it was doing so earlier in the track.) No mods have been done and the diff can only lock in 4L.
When in 4L and stationary, depress the D/L button after which you can hear a relay click and the red illumination light starts to flash. The diff lock does not engage at all, even by making very sharp, slow turns to either side. The light keeps on flashing until the button is disengaged. (In the recent past, when the diff locked, it indicated so by illuminating the red light constantly.)

Here's what I have done / troubleshooted so far;
- I've tried to engage by standing still, engaging 4L and then engaging D/L, driving straight, driving with sharp turn to either side.

- I removed the protecting plate, removed both connectors, sprayed some contact spray into them, but to no avail.

- I took a multimeter and measured between all the plug points, after removing them, with ignition off AND with ignition on, after engaging 4L + D/L.
I do not ready any DC voltages between any points. (No sure if it should be like this or not.)

So, where do I start scratching next?

English OR Afrikaans responses are more than welcome! (A photo or 2 will also help.)
Namboyz
Masekind
LR4WD, Lockers, Crawler Gears
Town: Lichtenburg
Vehicle: 2005 Hilux 4x4 v6, LR tank, ARB Bumper. (iJzer)

Post by Masekind »

Uysster wrote:Waar toets ek vir watse voltages by die diff lock assembly?
Het contact spray ingespuit by die 2 connectors. Steeds niks.

Ek het bevestig, die d/l sluit defnitief glad nie!!!

Hoeveel draadeis op die VACUUM ACTUATOR plug?
If you don’t build your dreams someone else will hire you to build there’s
Masekind

Post by Masekind »

Kyk ook of die vacuum pyp nie uit getrek het nie
Uysster
High Range 4WD
High Range 4WD

Post by Uysster »

Manne praat "afrikaans" asseblief... :oops:

Spot net so bietjie. Ek neem aan die actuator ding is die solenoid besigheid...

Na hom toe gaan een plug met 5 drade!
Daar is nog ñ tweede plug met net 2 drade, daar naby ook.

Dan kom daar ñ dukkerige pypie / draad ook uit die gedoente uit. :D:
Namboyz
Uysster
High Range 4WD
High Range 4WD

Post by Uysster »

Het probeer fotos oplaai, maar dit wil nie lekker job op die forum nie, en boonop is hul nog te groot ook.
Namboyz
Uysster
High Range 4WD
High Range 4WD

Post by Uysster »

I've confirmed now that when I depress the d/l button the actuator is at least doing something. Whether or not its doing what its supposed to is maby yet to be confirmed?

Namboyz
ChrisF
Top Web Wheeler
Top Web Wheeler
Town: inniedorp
Vehicle: Toy

Post by ChrisF »

Uyster PM my jou epos adres ... :subscribed: :siffler:
Uysster
High Range 4WD
High Range 4WD

Post by Uysster »

Lyk my ek het die verdomde culprit!

Namboyz
Uysster
High Range 4WD
High Range 4WD

Post by Uysster »

Kar opgejack ign aan 4L d/l aan, kan hoor die actuator werk! Met dl aan, kry ek nie eers die wielle gedraai nie. As dit af is kan ek die wielle gemaklik draai en dan draai beide in verskillende rigtings.

Bou toe sensor uit. Dit is so spring loaded meganisme. As ek dit heel indruk en met multimeter continuity gemeet, dan meet ek steeds niks nie.

Kan iemand bevestig asb, kan ek as ek als gelock het, met ñ draadjie die sensor plug se punte uit brug en kyk of die rooi lig permanent skyn?

Namboyz
Mud Dog
Vehicle: '90 SFA Hilux DC 4X4, Full OME, 110mm lift. Brospeed branch, 50mm ss freeflow exhaust. 30 x 9.5 Discoverer S/T's on Viper mags. L/R tank. (AWOL) '98 LTD 2.4 SFA, dual battery system. Dobinson suspension, LR tanks, 31" BF mud's.

Post by Mud Dog »

Kar opgejack ign aan 4L d/l aan, kan hoor die actuator werk! Met dl aan, kry ek nie eers die wielle gedraai nie. As dit af is kan ek die wielle gemaklik draai en dan draai beide in verskillende rigtings.
Dis hoe dit hoort te wees ... dit beteken dan dat die D/L eintlik werk, al wys dit nie so op die indicator nie.

Ek's nie seker nie want ek ken nie jou locker goed nie, maar ek vermoed dat die plug met die twee drade waarop jy g'n spanning kry nie, die indicator drade is. Probeer hul altwee teen die chassis / earth met 'n multimeter terwyl jy doen soos jy bo genoem het (ign aan 4L d/l aan). Een van hulle behoort voltage te hê, dink ek. Brug hulle uit en kyk wat maak die indicator .... as dit werk dan weet jy die sensor switch binne die actuator is kaput of sit vas. Ek's geneig om the dink hy sit net vas weens vuilis binne. ;-)

Life is like a jar of Jalapeño peppers ... what you do today, might burn your ass tomorrow.
It's not about waiting for storms to pass. It's about learning to dance in the rain.
Uysster
High Range 4WD
High Range 4WD

Post by Uysster »

Ok, die sensor is bietjie skoon gemaak en dit werk nou, maar ek sit steeds met dieselfde probleem.
Toe brug ek die sensor se drade op die connector uit en dit los nogsteeds nie my probleem op nie. Het weer confirm, die diff sluit defnitief!
Wie weet waarna toe en watae roete loop daardie sensor drade?

Namboyz
Mud Dog

Post by Mud Dog »

Was daar wel spanning op een van die drade gewees? :think:

Mars67
High Range 4WD
High Range 4WD
Vehicle: Hilux 3.0 D4D DC 4X4

Post by Mars67 »

Goeie inligting sovêr dankie.
Uysster
High Range 4WD
High Range 4WD

Post by Uysster »

Aai julle, ek sukkel nogsteeds.
Gaan die ding brand steek.

Het vandag nog soveel toetse en goed gedoen en verder gepeuter, etc.

Volgend een van my toetse blyk dit of die 4L switch dalk probleme maak, maar ek's nie seker watse een presies dit is nie.
Dit lyk of daar dire moet wees, en ek kan net by twee uitkom. Alhoewel die een so snaakse sensor is met ñ spring aan die binnekant, etc.
Die ander een is wel soortgelyke skakelaar soos op die agterste diff.

Het die diff lock 4x4 boksie ook getoets en daar was twee goed wat my gepla het... Een verwys na die 4L sensing skakelaar en die ander lyk of dit verwys na die diff sensing skakelaar.

Ek het vanaand weer iets snaaks opgelet wat vir my fishy lyk... met continuity meet ek ñ short op beide punte van die plug wat op die agterste diff se sensing skakelaar inplug. As die ignition af is, verdwyn die short, maar as die ignition aan is, ongeag of ek in 2H, 4H, 4L of D/L is, kry ek daai short.
As die motor idle, bly die short steeds daar...?
Kan iemand bevestig of dit so moet wees?

Ek weet nie meer nie, enige raad...
Ek sê julle op die uiteinde van die dag is dit net iets simpel!!! "Murphy's Law"!!!
Namboyz
Uysster
High Range 4WD
High Range 4WD

Post by Uysster »

Mud Dog wrote:Was daar wel spanning op een van die drade gewees? :think:
Niks nerens nie. Nie tussen die twee punte nie, en ook nie tussen ñ punt en grond nie.
Van wat ek kan "sien", moet daar niks wees nie, dit is net ñ kontak wat deur die diff geskakel word. Of dit negatief terug 4x4 ecu toe moet skakel weet ek nog nie.

Alhoewel, soos gesê, ek meet ñ short oor daai twee drade,, sodra die ign aan is... :?:
Namboyz
Mud Dog

Post by Mud Dog »

As ek net 'n klip in die bos mag gooi ..... miskien het dit iets te doen met " a floating earth" .... die SFA's het dit, maar ek weet nie of die Vigo ook van 'n 'floating earth' gebruik maak. Miskien kan dit die rede wees dat jy continuity kry pleks van daar 'n short te wees?

Eish! Ek wens ek was nou 'n autolek sodat ek jou kon reghelp. :eh:

Uysster
High Range 4WD
High Range 4WD

Post by Uysster »

Kom ons kyk wat reply die ander...
Namboyz
MCHILUX
LR 4WD Rear Locker
LR 4WD Rear Locker
Town: Centurion Gauteng
Vehicle: Mazda Rustler 16v

Post by MCHILUX »

Hi George
Ruil die reverse ligte switch en die een op die difflock om en kyk wat maak hy. Die switches is dieselfde maar reverse werk hy net open close op die diff lock het weerstand ook n invloed.Dit het al n paar keer vir my die probleem opgelos.
Uysster
High Range 4WD
High Range 4WD

Post by Uysster »

Ek't jou nou net gepm, voor ek na my post gekom het, skuus tog man.

MCHILUX, kan jy my bietjie direct - Waar gaan haal ek die reverse ligte se skakelaar uit - Ek doen dit met graagte!
Namboyz
Uysster
High Range 4WD
High Range 4WD

Post by Uysster »

Vir al wat ek weet het ek hom seker klaar gisteraand uitgebou om skoon te maak en te toets, sonder dat ek geweet het dis die reverse ligte se switch...
Namboyz
MCHILUX
LR 4WD Rear Locker
LR 4WD Rear Locker
Town: Centurion Gauteng
Vehicle: Mazda Rustler 16v

Post by MCHILUX »

Die twee skakelaars is 1:Difflock switch op diff lock housing plug met twee drade
2:Reverse light switch op kant van ratkas aan exhaust kant ook twee drade op plug
Altwee skakelaars se plastiese dele is grys
Uysster
High Range 4WD
High Range 4WD

Post by Uysster »

Ek maak nou net gou ñ draai by Toyota om net eers uit te vind wat kos die twee skakelaars...

Die reverse lig een kos net so onder die N$ / R 400 en die een op die diff kos net so onder die N$ / R 1700

Ek dink die persoon wat die pryse sit ek uitmaak, rook verskriklike gevaarlike goed!
Namboyz
Uysster
High Range 4WD
High Range 4WD

Post by Uysster »

Ek kan confirm, dit is beslus nie die switch nie!
Het die reverse lig switch geruil met die diff lock sensing switch, selfde probleem.

(Die short wat ek gister gemeet het op die diff lock sensing switch se plug is vandag weer weg...)

Ek is te bang om te vra, maar wat is die moontlikheid dat die probleem in die loom is wat bo oor die brandstof tenk loop?

Mens het ñ blerrie graad nodig om Toyota se elektriese drawings te kan lees!
Waar by een van die twee 4wd ecu's kan ek toets en meet of daai senser op die agterste diff well voor uitkom of nie?

:frustrated: :frustrated: :frustrated: :frustrated: :frustrated: :frustrated: :frustrated: :frustrated: :frustrated: :frustrated:
Namboyz
Mud Dog

Post by Mud Dog »

Maybe something here can help you? :think:

Uysster
High Range 4WD
High Range 4WD

Post by Uysster »

Raai wat... ek gee vir eers moed op.
Die diff lock sensing switch werk, die 4WD switch werk. Die 4L switch werk.

Die difflock engage fisies - maar die verdomde rooi liggie bly net flikker.

Al wat ek dink wat oorbly is die cluster... daar wil ek nir graag krap nie.

Enige raad en opinies is steeds welkom.

Namboyz
Jaws
LR 4WD Full Lockers
LR 4WD Full Lockers
Town: Sharonlea
Vehicle: 2009 D4D 4x4

Post by Jaws »

Uysster hoekom pla die liggie jou so? Myne flikker van die dag wat ek my bakkie gekoop het , so ek het nog Altyd gedink dit is Maar hoe hy werk. Eers laas jaar uitgevind die liggie is veronderstel om aan te Bly.

My diflock skop in elke keer as dit nodig het , nog nooit ooit 'n probleem gewees nie. Ek weet van nog twee ander waar die diflock liggie flikker en ons almal se diff locks werk
:thumbup:
Uysster
High Range 4WD
High Range 4WD

Post by Uysster »

Want... Dit is nie reg so nie - Dit het gewerk nog die naweek, en toe skielik nie - Ek lê wakker in die aande oor dit!

HAHAHA!
Namboyz
Uysster
High Range 4WD
High Range 4WD

Post by Uysster »

:-|

Namboyz
Uysster
High Range 4WD
High Range 4WD

Post by Uysster »

Namboyz
Masekind

Post by Masekind »

Het jy al iets reg gekry?

Sent from my SGP321 using Tapatalk 4
Uysster
High Range 4WD
High Range 4WD

Post by Uysster »

Nee.
Maar ek moet pleit, ek het ook nog nie verder gekrap nie.

Namboyz
Uysster
High Range 4WD
High Range 4WD

Re: 2008 Toyota Hilux D4D 4x4, +/- 160 000km - Diff Lock Problem

Post by Uysster »

Terloops...
Dit was ñ draadjie wat stukkend was wat die sein moes gee dat die diff wel gesluit is.
Ek self het dit nie herstel nie maar ñ Toyota agent. Ek is nie 100% seker nie maar ek dink hierdie draadjie was stukkend tussen die brandstof tenk en die body. So tenk moes uit.
Namboyz
Mars
Vehicle: Toyota Hilux Dakar 2.8 GD-6 DC 4X4

Post by Mars »

Goed om te weet. Ek wonder nogal oor die draadijie by die brandstof tenk want die drade van die ratkas loop nie een daardie kan toe nie maar op en vorentoe. Ten minste bly dit is reg.
Uysster
High Range 4WD
High Range 4WD

Post by Uysster »

Ek mag onbewustelik verkeerd wees. Dalk het hul die boodskap verkeerd oorgedra aan my doerrie tyd.
Namboyz

Return to “The Workshop”