Hot air welding machine

Here we discuss Hiluxes in general. Your view of the Hilux. For other general discussions please see "open Discussions" under the "Around the Campfire" heading.
Post Reply
Willem01
LR 4WD Full Lockers
LR 4WD Full Lockers
Posts: 586
Joined: Thu Dec 29, 2011 12:13 pm
Town: Pretoria
Vehicle: het nie 1 nie
Real Name: Willem

Hot air welding machine

Post by Willem01 »

Wie in die pretoria omgewing gebruik die masjiene om waterdigte pvc sakke 550g/sm te maak,,,,die some word aanmekaar gesweis met warm lug en word nie gestik met n naald nie so daar is nie gaatjies wat die water kan inlek nie,,,al wie ek kan dink is die tannies wat die jumping castles verhuur, maar hulle maak nie self die goed heel nie en ek kry nie iemand om my te kan help behalwe Funtazia in Springs nie....ek soek iemand in Pta omgewing..

Sal so n heatgun met nozzle die pvc kan weld,,wie het dit al geprobee?

Dankie
Attachments
YHEATG-001(1).jpg
YHEATG-001(1).jpg (26.26 KiB) Viewed 776 times
User avatar
Mud Dog
Moderator
Moderator
Posts: 29859
Joined: Tue Apr 29, 2008 2:18 am
Town: East London
Vehicle: '90 SFA Hilux DC 4X4, Full OME, 110mm lift. Brospeed branch, 50mm ss freeflow exhaust. 30 x 9.5 Discoverer S/T's on Viper mags. L/R tank. (AWOL) '98 LTD 2.4 SFA, dual battery system. Dobinson suspension, LR tanks, 31" BF mud's.
Real Name: Andy
Club VHF Licence: HC103

Re: Hot air welding machine

Post by Mud Dog »

Sjoe! Nog nooit rede gehad om so iets te probeer nie, maar glo nie daai heat-gun die oplossing sal wees nie. Ja, hy word baie warm en sal beslis die PVC kan smelt maar die hitte verspieding (area) is miskien te groot om dit ordentlik te kan beheer nie. :think:
When your road comes to an end ...... you need a HILUX!.

Image
Image

Life is like a jar of Jalapeño peppers ... what you do today, might burn your ass tomorrow.
Don't take life too seriously ..... no-one gets out alive.
It's not about waiting for storms to pass. It's about learning to dance in the rain.
And be yourself ..... everyone else is taken!
User avatar
JEEPIE
Monster Truck
Monster Truck
Posts: 2052
Joined: Sun Sep 30, 2012 7:36 pm
Town: Roodepoort
Vehicle: Official hilux 4x4 club recovery vehicle
Real Name: Shaun
Club VHF Licence: X 43

Re: Hot air welding machine

Post by JEEPIE »

praat met die manne wat jumping castles vervaardig
ook die ouens vat lorrie seile maak
ek net nie iemand in pta omgewing nie
as ek reg kan onthou het hulle a press met hitte
OFFICIAL HILUX 4x4 RECOVERY VEHICLE

if you want to change this to recovered , first recover me - and have a relevant picture / foto to prove it !
ADVANCED 4x4 DRIVER COURSES DONE : US 254135 / US 254154
(STILL AWAITING SO-CALLED TETA CERTIFICATION VIA THE SERVICE PROVIDER AFRICAN OFF-ROAD ACADEMY - WHAT A JOKE)
User avatar
cHip
High Range 2WD
High Range 2WD
Posts: 18
Joined: Wed Jan 23, 2013 12:20 pm
Town: Roodepooort
Vehicle: Hilux SC SFA 4x4
Real Name: Jaco

Re: Hot air welding machine

Post by cHip »

You can also try getting hold of some of the signage guys, i know some of them join their pvc banners with a hot air welder. Not sure who would have one in the PTA area though
Post Reply

Return to “General Hilux Discussions”